Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Περί σιγόντων ο λόγος...
#1
Αυτό που έχω ως ώρας στο μυαλό μου απο συζητήσεις με κάποιους φίλους μουσικούς, είναι ότι για να παίξουν δύο μπουζούκια μαζί πρέπει το ένα να παίζει σιγόντο (θα μπορούσε να κομπανιάρει ή να παίζει τρέμολα, αλλά αναφέρομαι στη περίπτωση του να παίζουν και οι δύο τη μελώδία).

Και πάμε στην ουσία τώρα πως παίζονται τα σιγόντα λοιπόν ;

Κάποιος κάπου κάποτε μου είπε ότι για να παίζεις σιγόντα πρέπει να παίζεις ή μία τρίτη πάνω ή μία τρίτη κάτω (νότα της κλίμακας σε αντιστιχία με αυτή του πρώτου μπουζουκιού όπως το αντιλάμβάνομαι), ή και συνδιασμό των δύο δλδ άλλωτε το ένα μέτρο μία τρίτη πάνω και άλλωτε μια τρίτη κάτω, πράγμα το οποίο με φέρνει στο συμπέρασμα ότι για να βγάλεις τα σιγόντα πρέπει να ακούσεις πολύ καλά της πρώτες εκτελέσεις δίοτι διάφορα πειράματα που εκανα σε κάποια τραγούδια δεν είχαν καλό απότέλεσμα παίζοντας με έναν τρόπο όλο το κομματι.

Συγγνώμη αν κούρασα απλά παραθέτω όσα γνωρίζω, (που ίσως να μη γνωρίζω και σωστά τελικά).

Οπότε Rast διαφωτήσε μας και ξεμπερδεψέ μας.
Reply
#2
Endiaferon to oti mporoyme na paizoume stis trites

ego nomiza oti paizoume to idio alla mia klimaka epano
Reply
#3
Καλημέρα Tsakale,

χαίρομαι που ξεκινάμε μία τέτοια κουβέντα! Έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με τα ακόρντα καθώς παλαιότερα το απαιτούσε η δουλειά καθώς έχω παίξει αρκετές φορές και ως δεύτερο μπουζούκι σε δουλειές πράγμα διόλου εύκολο καθώς πολλές φορές τα σιγόντα είναι πολύ πιο δύσκολα από το πρίμο μπουζούκι.

Ο γενικός κανόνας λέει πως για να βρούμε τα σιγόντα σε ένα κομμάτι πρέπει να γνωρίζουμε προφανώς πολύ καλά την αρχική μελωδία αλλά και τις συγχορδίες! Στη συνέχεια όπως πολύ σωστά τα λες θα παίξουμε ή μία τρίτη πάνω ή μία τρίτη κάτω ή και με συνδυασμό των δύο μέσα σε ένα κομμάτι. Επίσης σε κάποιες φράσεις μπορεί να χρειαστεί να παίξουμε και οκτάβα (ψιλά-χοντρά). 

Τώρα γιατί οι συγχορδίες παίζουν τόσο πολύ σημαντικό ρόλο. Ας υποθέσουμε πως παίζουμε ένα κομμάτι σε Ρε Χιτζάζ και η εισαγωγή ξεκινάει με Ρε - Μιb - Φα# - Σολ και η συγχορδία που κάθεται είναι η Ρε+. Εάν ανεβούμε μία τρίτη πάνω συναντάμε τη νότα Φα#. Η νότα αυτή συμπεριλαμβάνεται στη συγχορδία Ρε+ (Ρε-Φα#-Λα) άρα από εκεί θα ξεκινήσουμε το σιγόντο μας. Εαν πχ κατέβουμε μία τρίτη συναντάμε τη νότα Σιb η οποία δε συμπεριλαμβάνεται στη συγχορδία η οποία παίζεται στο συγκεκριμένο σημείο του κομματιού μας!

Εαν έχεις τυχών απορίες μου λες  Wink
Reply
#4
Κατονοητο αυτό πουλες Φαστ. Το σίγουρο θα είναι ίδια μελωδία ακριβώς με το πριμο?
Reply
#5
Ενδιαφέρον αυτό που λες Rast. Έχω μία απορία, π.χ στην εισαγωγή του έφυγες χωρίς να με ρωτήσεις, έχεις μέσα Ρε# αλλα και Ρε φυσικό (αν το υπεραναλύσουμαι ο δρόμος ειναι Μι μινόρε και αλλά και Μι μινόρε αρμονικός) άρα όταν θα πάιξεις το σιγόντο τι θα παίξεις Φα# που εμπεριέχεται στη κλίμακα μόνο ή θα πάιξεις και Φα φυσικό ? Δηλάδή γενικότερα μηλώντας όταν έχεις τραγούδια στα οποία έχεις νότες φυσικές στο κατέβασμα και στο ανέβασμα αλλοιωμένες πως είναι η μελωδική γραμμή του σιγόντου μεταφέρεις αντίστοιχα και εκεί της αλλοιώσεις ?
Reply
#6
Καλή η ερώτησή σου,

γενικά στα σιγόντα θα παίξουμε νότες φυσικά που εμπεριέχονται στην εκάστοτε κλίμακα, αλλιώς θα ακουστεί λάθος. Το σιγόντο πχ στο συγκεκριμένο τραγούδι εφόσον το πρίμο είναι (Ρε#-Μι-Φα#-Σολ-Φα#-Μι-Σολ-Φα#-Μι-Ρε-Φα#-Μι-Ρε-Ντο-Μι-Ρε-Ντο-Σι...) θα είναι (Φα#-Σολ-Λα-Σι-Λα-Σολ-Σι-Λα-Σολ-Φα#-Λα-Σολ-Φα#-Μι-Σολ-Φα#-Μι-Ρε#...)

Πάντοτε παίζουμε νότες εντός τις κλίμακας ή των δρόμων στους οποίους αναπτύσσεται το κομμάτι μας.

Υ.Γ Στα κομμάτια που είναι ΟΥΣΑΚ δεν παίζουμε σιγόντα αλλά οκτάβα εκτός από πολύ λίγες εξαιρέσεις!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)


Advertisement